tisdag 14 maj 2013

Jag är icke-kompatibel. (Primär Immunbrist är inge' å ha)

 Sitter framför datorn och hade tänkt beställa hem alla trehundrafemtionio sorters mediciner och smörjor o allt som ska till för att få en vettig vardag hos familjen B.

Det tog mig ungefär tjugo minuter att blippa in alla grejerna.
Det tog tio sekunder för apotekets hemsida att påstå att mitt bankID inte är kompatibelt.

Kompatibelt med VAD?...

Att det ej är KOMPETENT kan jag köpa, till o med OSYMPATISKT-
men ej kompatibelt kräver liksom ytterligare förklaring känner jag.
Ska jag ringa till BankID-supporten (som säkert himlar med ögonen och suckar ljudlöst på andra sidan luren) måste jag ha bra siffor eller en klatschig felkod att svänga mig med.
Jag riktigt känner hur frustrerade de kommer att bli när jag säger att...
...Sorry, nu får ni ställa upp o jobba för lönen. Jag är icke kompatibel, förstår ni.
 
Och hur drygt är det inte annars att behöva gå ner till apoteket som gemene man och hämta ut fyra flyttkartonger med grejer-
de tror ju inte man är klok!
För att inte tala om alla pensionärer som man måste brottas med?

Nä min själ.
Jag får väl ringa supporten då *morr*


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar