söndag 3 oktober 2010

Premiären

Så kom en dag när mamman inte visste om hon skulle skratta eller gråta åt alla eländiga provtagningar med långa nålar.
När hon inte längre var säker på om 39,5 verkligen var feber
(man blir ofta beskylld för att vara hönsmamma när man har ett immunbristbarn i familjen)
eller om det kanske bara var en liten felskrivning på termometern.

När hon klev in på den annars så professionella skolan och insåg att toaletten inte var städad.
När hon för sina ögon riktigt kunde se de lila och gröna bakterierna kravla runt bland bänkar, stolar och ytterkläder.

När apotekspersonalen dolde sin hosta med högerhanden för att två sekunder senare räcka mig min sons mediciner med den samma.

Då insåg jag att jag behöver ett ställe att ventilera på-
som inte blandas med min vanliga blogg.

Här kan ni läsa om vår vardag, förhoppningsvis mycket sol och desto mindre svarta moln.
En del tips om enkel bakteriekontroll, hälsotips och såklart om hur livet är just nu.
Just här.
Just för oss.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar